
M8x Vinyl to nowy flagowy przedwzmacniacz gramofonowy w uznanej serii M Musical Fidelity. W porównaniu do swojego mniejszego brata, M6x Vinyl, M8 idzie o krok dalej w niemal wszystkich aspektach.
-
W pełni zbalansowany i w pełni dyskretny: M6x Vinyl był już w pełni dyskretny, ale nie w pełni zbalansowany. W M8x Vinyl sygnał + i – każdego kanału ma swój własny stopień wzmacniacza. Oznacza to, że jest ponad dwa razy więcej dyskretnych komponentów tworzących stopień gramofonowy, a płytka drukowana jest prawie 3 razy większa niż wcześniej!
-
Ulepszona konstrukcja stopnia wzmocnienia: stopień wzmocnienia składa się teraz z 3 stopni, które są w stanie zapewnić większe wzmocnienie niż wcześniej i działać przy niższym poziomie szumów i zniekształceń!
-
Więcej opcji wzmocnienia: 40, 43, 46, 49, 60, 63, 66, 69 dB
-
Nowe dyskretne filtrowanie zasilania wejściowego i obwody blokujące prąd stały: Podobnie jak w przypadku przedwzmacniacza gramofonowego, płytka zasilania jest teraz 3 razy większa. Zapewnia ona czyste zasilanie w pełni zbalansowanego przedwzmacniacza gramofonowego, który jest teraz dwa razy bardziej wymagający!
-
Transformator Super Silent Power Transformer jest teraz zamknięty w obudowie, aby dodatkowo chronić bardzo wrażliwy przedwzmacniacz gramofonowy przed zewnętrznym promieniowaniem elektromagnetycznym.
-
DECCA & COLUMBIA jako dodatek do standardowego korektora RIAA
-
Podwójnie dzielony pasywny stopień korektora
-
Dwustopniowy filtr subsoniczny
-
Więcej wejść i więcej ustawień obciążenia dla ultra-precyzyjnego strojenia wkładki.
Dzięki pięknie zaprojektowanej i wykonanej masywnej, w pełni aluminiowej obudowie, M8x Vinyl ma kultową, heroiczną jakość wykonania M8. Dzięki zastosowaniu potencjometrów w tym samym rozmiarze, uzyskuje estetycznie potężny wygląd i idealnie pasuje do uznanej serii wzmacniaczy M8.
Zgodnie z tradycją Musical Fidelity, został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić, że nie można przeciążyć stopnia wejściowego ani napotkać żadnych praktycznych ograniczeń w zakresie mocy wyjściowej. Jego cel jest szczególny – być przewodnikiem dla muzyki. Jego zadaniem jest wierne przekazanie intencji artysty, jego emocji i pasji bezpośrednio do uszu i serca użytkownika.
W porównaniu do swojego odpowiednika M6, M8x Vinyl posiada teraz w pełni zbalansowane obwody audio wewnątrz. Oznacza to, że wewnątrz znajduje się dwa razy więcej dyskretnych komponentów, ponieważ sygnały + i – każdego kanału otrzymują własny stopień gramofonowy składający się z trzech stopni wzmocnienia zasilanych przez w pełni dyskretne obwody tranzystorowe klasy A.
Stopień EQ również nie idzie na skróty. Całkowicie pasywny i w dwóch oddzielnych stopniach (split-passive) – jest to bardziej kosztowne w projektowaniu i wdrażaniu, ale zapewnia najdokładniejsze odwzorowanie idealnej krzywej EQ. Dzielona korekcja pasywna pozwala na lepsze dopasowanie impedancji i mniejsze odchylenia od idealnego EQ. Oprócz standardowej krzywej RIAA, zaimplementowaliśmy również dwie mniej popularne krzywe DECCA i COLUMBIA. Czysty układ płytki drukowanej i specjalnie zaprojektowana konstrukcja gwarantują najniższy możliwy poziom szumów i zniekształceń przy niskiej impedancji wyjściowej.
Wyjścia RCA i XLR posiadają własne stopnie wyjściowe, dzięki czemu można z nich korzystać jednocześnie.
M8x Vinyl to kontynuacja rozwoju naszych super cichych transformatorów zasilających. Gniazda zasilania klasy przemysłowej z filtrem EMI i blokadą DC zatrzymują zakłócenia i eliminują przydźwięk transformatora. Zamknięty transformator toroidalny został zaprojektowany specjalnie dla delikatnych sygnałów gramofonowych z niskim nasyceniem rdzenia i wyjątkowo niskim promieniowaniem elektromagnetycznym. Każdy dyskretny stopień wzmacniacza ma serwomechanizm DC zapewniający optymalny tryb DC. Przedwzmacniacz jest zasilany przez dwa wysokiej jakości symetryczne zasilacze o niskim poziomie szumów, po jednym dla każdego kanału – wszystkie pasywnie filtrowane i regulowane. Jeśli pracujemy z kilkuset mikrowoltami z wkładki gramofonowej, wszystko odgrywa swoją rolę; każdy decybel stosunku sygnału do szumu jest niezwykle ważny.
W pełni zbalansowana konstrukcja, zastosowana w M8x Vinyl, składa się z gorącego i zimnego (zwanego również + i -) sygnału. Oba łańcuchy sygnałów + i – skutecznie przenoszą te same informacje muzyczne. Prawdziwie zbalansowany wzmacniacz może teraz wyodrębnić ostateczną informację muzyczną z sygnałów +/- i odjąć, usunąć, wszystkie szumy, które mogą być potencjalnie dodane podczas transmisji. Wzmacniacz „pseudozbalansowany” nie przetwarza sygnałów + i – niezależnie, lecz dodaje je do siebie przed przetworzeniem. Konstrukcja pseudozbalansowana nie korzysta z zalet połączeń zbalansowanych, tak jak ma to miejsce w przypadku wzmacniaczy w pełni zbalansowanych. W prawdziwym, w pełni zbalansowanym urządzeniu, sekcje + i – lewego i prawego kanału są traktowane indywidualnie, co w rezultacie podwaja sekcje wzmacniacza o 2. Potrzeba dwa razy więcej miejsca na płytce drukowanej, dwa razy więcej komponentów elektrycznych i dwa razy więcej uwagi przy planowaniu układu płytki drukowanej. W rezultacie M8x Vinyl doskonale tłumi niepożądane szumy, błędy i zakłócenia oraz oferuje najlepszy możliwy stosunek sygnału do szumu.
Każde z wejść single-ended RCA lub zbalansowanych XLR może być indywidualnie ustawione na MM/MC i obciążenie. Każde wejście zapamiętuje również swoje własne ustawienia. Możliwe są bardzo duże zakresy od 40dB (wzmocnienie napięciowe 100x) do 69dB (wzmocnienie napięciowe 3690x). Wzmocnienie jest czysto przełączane za pomocą przekaźników sygnału i widać, że duży wzrost wzmocnienia jest powodem, dla którego przedwzmacniacz gramofonowy musi być niewiarygodnie cichy (w pełni zbalansowana konstrukcja robi tutaj dużą różnicę), aby poradzić sobie z tak wysokimi poziomami wzmocnienia. Pojemność wejściowa i impedancja są przełączane za pomocą tranzystorów JFET. Kosztowna, ale technicznie niezwykle wyrafinowana implementacja, pozwala na dopasowanie M8x Vinyl do dowolnych wkładek i perfekcyjne zintegrowanie go z resztą systemu Hi-Fi. Według tych kryteriów M8x Vinyl jest idealny. Nie ma praktycznego słyszalnego szumu nawet przy najwyższych poziomach wzmocnienia. Tak naprawdę nie ma zniekształceń. Nie można przeciążyć jego wejścia lub wyjścia i można idealnie załadować wkładkę. Przenosi intencje, emocje i pasję artysty do twoich uszu i serca.
Obwód dyskretny składa się z komponentów elektronicznych, które są odrębnymi, indywidualnymi urządzeniami, zwanymi również komponentami dyskretnymi. Mogą to być elementy „pasywne”, takie jak rezystory, kondensatory i cewki indukcyjne, a także elementy „aktywne”, takie jak tranzystory. Przeciwieństwem tego jest układ scalony (IC = chip), który może być na przykład używany jako wzmacniacz operacyjny (Op-Amp) w łańcuchu sygnałowym. W naszej branży stosujemy wyspecjalizowane wzmacniacze operacyjne IC zbudowane do zastosowań audio, które pozwalają nam produkować bardzo małą i wydajną elektronikę, a także oszczędzają czas inżynierów projektantów. Jednak niezliczone godziny testów odsłuchowych i lata doświadczeń pokazały nam, że nawet najlepsze układy scalone nie są tak neutralne, naturalne, dynamiczne i żywe – wszystkie te cechy są charakterystyczne dla „dźwięku” Musical Fidelity. Są one również trudne – jeśli nie niemożliwe – do naprawy. Z tego powodu na nowo odkrywamy naszą pasję do tradycyjnych, dyskretnych konstrukcji. Podczas gdy standardowe przedwzmacniacze gramofonowe z układami scalonymi składają się z kilkudziesięciu lub kilkuset komponentów, konstrukcje dyskretne wykorzystują setki lub tysiące komponentów. Powoduje to wydłużenie procesu projektowania, ale naszym zdaniem skutkuje najlepszym dźwiękiem za twoje pieniądze.
Konstrukcja mechaniczna jest bezkompromisowo sztywna i solidna, zgodnie z typową tradycją Musical Fidelity. Przednie, boczne i górne panele są frezowane z wytłaczanych profili aluminiowych i są niezwykle masywne. M8x Vinyl jest w zasadzie odporny na wpływ wibracji pochodzących z otoczenia. To samo można powiedzieć o odporności elektromagnetycznej. Masywna aluminiowa obudowa działa jak klatka Faradaya. Chroni ona niezwykle wrażliwe elementy wewnętrzne przed zewnętrznymi polami elektromagnetycznymi. Brak dużego wyświetlacza na przednim panelu tylko zwiększa ten efekt, ponieważ wycięcie potrzebne do jego umieszczenia drastycznie skomplikowałoby sprawę. Świadoma decyzja o rezygnacji z dużego wyświetlacza z migającymi kolorami pozwala doświadczać muzyki i tylko muzyki. Wydajemy pieniądze tylko w obszarach, które mają bezpośredni wpływ na jakość dźwięku.
-
W pełni zbalansowana i dyskretna konstrukcja
-
3-częściowy stopień wzmocnienia z obwodami klasy A
-
Dzielona pasywna korekcja RIAA, DECCA i COLUMBIA
-
Dwustopniowy filtr subsoniczny (przełączany: OFF – Mild – Standard)
-
Obsługa MM (40dB) i MC (60dB) z opcją +3/6/9dB
-
Oddzielne stopnie wyjściowe i wejściowe – możliwość podłączenia wielu wejść i wyjść jednocześnie
-
Super cichy transformator zasilający
-
Dyskretne filtrowanie zasilania wejściowego i obwody blokujące DC
-
2x wejścia RCA
-
2x zbalansowane wejście XLR
-
1x wyjście RCA
-
1x zbalansowane wyjście XLR
-
Bezkompromisowo sztywna konstrukcja mechaniczna
-
Przednie/boczne/górne panele z wytłaczanego profilu aluminiowego
-
Brak wyświetlacza zapewnia doskonałe ekranowanie przed zewnętrznymi polami elektromagnetycznymi i ponadczasowy wygląd
-
W pełni aluminiowe przyciski i kółka sterujące
-
Ustawienia obciążenia zapisane dla każdego wejścia