MC Cadenza Bronze

Wkładka gramofonowa
  • Cena netto: 7 641,46 zł / szt. 9 399,00 zł / szt.

 

Cadenza Bronze to prawdziwie high-endowa wkładka referencyjna, przekazująca muzykę z najwyższą precyzją, mocą i dynamiką..

W modelu Cadenza Bronze zastosowana została igła Replicant 100 i stożkowy aluminiowy wspornik.

Drut nawojowy cewki to sławny Ortofon Aucurum – pozłacany drut miedziany 6NX.

Element stabilizujący pole/FSE jest zastosowany w celu uzyskania optymalnej liniowości, szczególnie podczas złożonych pasaży crescendo.

Możliwości obrazowania stereo Cadenza Bronze sprawiają, że rozświetlone zostaną we wszystkich trzech wymiarach najdalsze zakamarki sceny dźwiękowej.

Kąt nachylenia igły (STYLUS RAKE ANGLE - SRA)

W wypadku złożonego kształtu igły, takiego jak Replicant 100, ze szczególną uwagą należy potratować umiejscowienie diamentu w rowku.

Kąt nachylenia igły (SRA - patrz ilustracja) odgrywa zasadniczą rolę w działaniu igły Replicant 100, a długa powierzchnia styku (ostra krawędź) diamentu powinna być nieomal prostopadła do powierzchni płyty (patrząc z boku). Kąt między powierzchnią płyty a wspornikiem jest bliski 23 stopni, gdy SRA wynosi 90 stopni.

Idealnym punktem wyjścia jest ustawienie ramienia równolegle do powierzchni płyty i użycie zalecanej siły nacisku. Przy tym ustawieniu powierzchnia styku będzie zbliżona do prostopadłej w stosunku do powierzchni płyty. SRA można teraz stopniowo i ostrożnie zmieniać, dostosowując siłę VTF oraz, jeśli to konieczne, wysokość ramienia. Celem powinno być SRA o wartości około 92 stopni, dopasowana na podstawie wrażeń słuchowych. Innymi słowy, końcówka igły powinna być lekko skierowana w stronę podstawy ramienia.



Wkładki serii Cadenza

W firmie Ortofon nie ustajemy w opracowywaniu najnowszych technologii mogących znaleźć zastosowanie w naszych produktach i wciąż przesuwamy granice możliwości tych już istniejących. Tym samym zapewniamy naszym produktom najwyższy poziom jakości i wydajności. Modele Kontrapunkt i MC Jubilee wyznaczyły standardy na rynku i należą do naszych najpopularniejszych wkładek. Mimo to Ortofon zdecydował się na opracowanie nowej serii zawierającej jeszcze ambitniejsze rozwiązania.

Dzięki wdrożeniu kobaltowo-żelaznych nabiegunników, nowemu ulepszonemu procesowi nawijania na twornik, zastosowaniu w modelach wytłaczanej aluminiowej obudowy, a także innym modyfikacjom, byliśmy w stanie odkryć nowe możliwości odczytu analogowych informacji. Zdecydowaliśmy się również na stworzenie jak najbardziej kompletnej gamy wkładek, co zaowocowało opracowaniem modelu Cadenza Mono z ruchomą cewką, dzięki czemu odpowiedzieliśmy najpełniej na oczekiwania naszych klientów - pasjonatów płyt winylowych.

Każda z pięciu wkładek serii Cadenza ma swoją indywidualną ekspresję dźwiękową, a wszystkie pięć modeli razem stanowi całość złożoną z pięciu klasycznych wariacji:

  • MC Cadenza Mono to prawdziwie monofoniczna wkładka do odtwarzania monofonicznych mikrorowkowych płyt winylowych
  • MC Cadenza Red dostarcza otwarty, dynamiczny dźwięk niepozbawiony ciepła
  • MC Cadenza Blue dodaje więcej dynamiki i rozdzielczości, brzmi bardziej otwarcie i wydobywa więcej detali
  • MC Cadenza Bronze dodaje jeszcze więcej szczegółów i rozdzielczości, jednakże w bardzo zrównoważony sposób, z poszanowaniem dla poszczególnych elementów
  • MC Cadenza Black jest najlepsza ze wszystkich, podąża za rytmem z wyjątkową rozdzielczością i zapewnia dokładny wgląd w każde nagranie

 

Cadenza

Kadencja (słowo pochodzące z włoskiego „Cadenza”) to ta część koncertu na instrument solowy i orkiestrę, w którym orkiestra przestaje grać, pozostawiając twórczą swobodę soliście bez ścisłych ram czasowych. Kadencja może być wcześniej rozpisana lub całkowicie improwizowana. To zazwyczaj najbardziej skomplikowana i wirtuozerska partia instrumentu solowego w trakcie całego utworu. Po zakończeniu kadencji powraca orkiestra by zakończyć pierwszą część koncertu.

W XIX wieku już sami kompozytorzy zaczęli w całości komponować kadencje. W wypadku niektórych utworów, które skomponowane zostały z myślą o improwizowanej kadencji, zaczęto dodawać gotowe, aby solista mógł zawczasu dobrze je przećwiczyć. Niektóre z nich stały się tak powszechnie grane przez solistów, że z czasem stały się częścią integralną utworu.

Napięcie wyjściowe przy 1 kHz 5 cm/sec 0,4 mV
Balans kanału < 1 dB
Separacja kanału przy 1 kHz > 24 dB
Separacja kanału przy 15 kHz > 20 dB
Zakres częstotliwości przy -3 dB 20 - 55 kHz
Pasmo przenoszenia 20 Hz - 20 kHz - +/-1,5
Zdolność trackingu przy 315 Hz przy zalecanej sile śledzenia *) 80 μm
Podatność dynamiczna 12 μm/mN
Typ igły Nude Ortofon Replicant 100, na stożkowym trzpieniu aluminiowym
Promień końcówki igły r/R 5/100 µm
Zakres siły śledzenia 2,2-2,7 g (22-27 mN)
Zalecana siła śledzenia 2,5 g (25 mN)
Kąt nachylenia igły 23º
Impedancja wewnętrzna, rezystancja DC 5 Ohm
Zalecana impedancja cyklu ładunkowego 50-200 Ohm
Materiał korpusu wkładki Stal nierdzewna, aluminium
Kolor wkładki brązowy/czarny
Masa wkładki 10,7 g

*) Typowa wartość