Ghotam | Fathom | E-SUB | Dominion | |
Dynamic Motor Analysis - DMA | + | + | + | + |
Vented Reinforcement Collar | + | + | ||
Floating Cone Attach Method - FCAM | + | + | + | + |
Engineered Lead-Wire System | + | + | + | + |
True 2-Way Crossover | + | |||
Digital Automatic Room Optimization | + | + |
Podsumowanie:
Opatentowany przez JL Audio Dynamic Motor Analysis to potężny pakiet systemów tworzenia modelu i analizy dokonanych pomiarów opartych na metodzie elementów skończonych (FEA*). Opracowanym przez JL Audio w 1997 roku i udoskonalany przez lata w celu naukowego odniesienia się do kwestii liniowości pracy elementów ruchomych głośnika. Prowadzi to do znacznej redukcji zniekształceń i wiernego odtwarzania transjentów... lub po prostu: zwartego, czystego, dobrze wyartykułowanego basu.
Szczegóły:
Od 1997 roku, JL Audio jest liderem w dziedzinie modelowania napędów i zawieszeń głośnikowych w oparciu o analizę metodą elementów skończonych (Finite Element Analysis). Badania te mają na celu zdekodowanie tego, co nazywamy " Loudspeaker Genome". Projekt prowadzi do zrozumienia rzeczywistego zachowania wysterowanych głośników z znajdujących się w ruchu. Głównym elementem tego zintegrowanego systemu jest DMA (Dynamic Motor Analysis). DMA odegrał ważną rolę w projektowaniu wszystkich sprzedawanych obecnie głośników niskotonowych JL Audio począwszy od 15W3 i W7.
DMA jest systemem opartym na analizie metodą elementów skończonych (ang. Finite Element Analysis, FEA), co oznacza, że zajmuje się on dużym, złożonym problemem, dzieli go na małe elementy w celu dokonania analizy, a następnie składa uzyskane dane, tworząc rozwiązanie problemu głównego. Przełomem w DMA jest to, że w praktyce bierze pod uwagę przepływ mocy przez cewkę, jak również pozycję systemu cewka/membrana w ramach analizy w dziedzinie czasu. Daje nam to bardzo dokładny model prawdziwego zachowania się głośnika przy rzeczywistej mocy, czego tradycyjne modele Thiele-Small lub inne pomiary małej mocy nie są w stanie zrobić. Ponieważ DMA nie opiera się na modelu stanu ustalonego, jest w stanie uwzględnić zmiany w analizowanych elementach układu. Te procedury modelowania są intensywne i wymagają wielu godzin pracy dla każdego głośnika.
DMA jest w stanie analizować rzeczywisty wpływ wahań mocy i ruchu cewki na obwód magnetyczny silnika, a w szczególności na dynamiczne zmiany "stałego" pola magnetycznego. Dostarcza to bardzo cennych informacji w porównaniu z tradycyjnym modelowaniem, które zakłada, że "stałe" pole wytwarzane w szczelinie powietrznej przez magnes i nabiegunniki nie ulega zmianie. DMA nie tylko pokazuje, że to "stałe" pole zmienia się w reakcji na pole magnetyczne wytwarzane przez prąd przepływający przez cewkę drgającą, ale także pomaga naszym inżynierom znaleźć rozwiązania konstrukcyjne, które minimalizują tę niestabilność. Analiza tego zachowania jest krytyczna dla zrozumienia mechanizmów zniekształceń napędu w głośniku i rzuca światło na te aspekty konstrukcji, które decydują o jego prawdziwie liniowym zachowaniu:
1. Liniowa siła napędu w zakresie wychylenia roboczego głośnika
2. Stała siła napędu przy dodatnim i ujemnym prądzie płynącym przez cewkę
3. Stała siła napędu przy różnych zastosowanych poziomach mocy
Zdolność do pełnej analizy tych aspektów zachowania się napędów pozwala naszym inżynierom na dokonanie krytycznych zmian w ich konstrukcji, które skutkują wyjątkowo liniowymi, wysoce stabilnymi i dynamicznymi układami głośnikowymi. Rezultatem jest redukcja zniekształceń, lepsze osiągi w stanach nieustalonych oraz niebiańska jakość dźwięku.
Podsumowanie:
Wentylowany kołnierz wzmacniający (VRC®) firmy JL Audio poprawia sztywność i stabilność połączenia membrana /dolne zawieszenie/cewka oraz kieruje przepływ powietrza przez uzwojenia cewki w celu jej chłodzenia i poprawy parametrów termicznych.
Szczegółowe informacje:
Wentylowany kołnierz wzmacniający (VRC®) jest konstrukcją kompozytową, która rozwiązuje dwa problemy związane z niezawodnością. Wzmacniając krytyczne połączenie pomiędzy stożkiem, cewką drgającą i „pająkiem” znacznie ogranicza awarie spowodowane pęknięciem lub osłabieniem materiału. Robi to poprzez znaczne zwiększenie powierzchni styku kleju i zapewnienie odciążenia materiału dolnego zawieszenia przy ekstremalnych obciążeniach.
VRC™ posiada również szczeliny, które ułatwiają przepływ powietrza bezpośrednio do uzwojenia cewki drgającej. Zmniejsza to efekty kompresji termicznej i zwiększa niezawodność. Obecne wersje VRC™ zawierają również struktury odciążające drut ołowiany, które zwiększają niezawodność mechaniczną.
Podsumowanie:
Metoda łączenie ruchomej membrany z karkasem. Ta technika montażu membrany do karkasu, opracowana przez JL Audio, wykorzystująca dodatkowy pierścień, która zapewnia utrzymanie odpowiedniej geometrii przestrzennej dla zapewnienia lepszej kontroli wychylenia.
Szczegóły:
Opatentowana przez JL Audio technologia FCAM™ to innowacyjna metoda łączenia zespołu membrany z zespołem karkas/cewka/dolne zawieszenie. Funkcja ta pomaga zapewnić współosiowość pracy całego systemu napędowego bez konieczności jego skręcania. Technologia pozwala na minimalne ale nieuniknione błędy produkcyjne, które pozostają bez negatywnego wpływu na integralność zawieszenia i centrowanie cewki przy dużych skokach membrany.
Podsumowanie:
Starannie zaprojektowana konstrukcja drutu ołowiowego i jego mocowania zapewnia kontrolowane, ciche działanie przy najbardziej nawet ekstremalnych wychyłach membrany.
Szczegóły:
Zarządzanie przewodami w głośniku niskotonowym o bardzo dużym wychyleniu membrany jest jednym z najtrudniejszych aspektów jego mechanicznej konstrukcji. Aby temu zaradzić, wielu producentów wooferów o długim skoku cewki i ekstremalnych wychyleniach membrany wplata druty ołowiane w tylne zawieszenie. Ogranicza to resorowi możliwość liniowej pracy, podczas wychylenia membrany, na całej powierzchni co wprowadza zniekształcenia dynamiczne.
Tradycyjna konstrukcja z "latającym ołowiem" nie zmniejsza liniowości pracy dolnego zawieszenia ani jego stabilności radialnej. Trzeba jednak zadbać o sprawne zarządzanie przewodem. Zadbać o to by nie stykał się z membraną i resorem i zapewnić żeby przewody nie wpływały na siebie i stykały się z koszem.
W celu przezwyciężenia tych problemów, zaprojektowane przez JL Audio poruszające się swobodnie przewody zasilające współpracują ze starannie zaprojektowanymi strukturami wsporczymi na wejściu i wyjściu, wtopionymi w końcówki i kołnierz cewki głośnikowej. Niektóre modele wyposażone są również w przewody ołowiane w płaszczu w celu dalszego zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia zwarć i zmęczenia materiału. Rezultatem są pracujące bezbłędnie z wysoką częstotliwością przewody ołowiane, charakteryzujące się wyjątkową niezawodnością i brakiem kompromisów charakterystycznych dla systemu z plecionego drutu ołowiowego. Budowanie głośników niskotonowych w ten sposób wymaga o wiele więcej pracy i większej złożoności części, jednak korzyścią jest zmniejszenie zniekształceń, hałasu mechanicznego i znaczna poprawa niezawodności.
Podsumowanie:
Wbudowana dwudrożna zwrotnica umożliwia łatwą integrację z dwukanałowymi systemami audio.
Szczegóły:
W systemach audio, funkcją zwrotnicy jest działanie jako bramka, filtrując i kierując precyzyjne sygnały audio do każdego głośnika, stosownie do rozmiaru. Na przykład w konwencjonalnym dwudrożnym kinie domowym lub domowym systemie audio mniejsze, główne głośniki stereo są odpowiedzialne za odtwarzanie średnich i wyższych zakresów częstotliwości, podczas gdy większe subwoofery są odpowiedzialne za niższe częstotliwości.
Zaprojektowany z myślą o wszechstronności systemu i praktyczności, wbudowana w E-Sub aktywna zwrotnica może być używany w dwóch różnych trybach.
Podsumowanie:
JL Audio wykorzystuje wbudowany układ DSP do automatycznej optymalizacji pasm przenoszenia subwoofera w pomieszczeniu. Zapewnia to wspaniałe wrażenia odsłuchowe, bez względu na to gdzie subwoofer jest umieszczony.
Szczegóły:
W typowych przestrzeniach odsłuchowych, umieszczenie subwoofera i słuchacza ma duży wpływ na dokładność reprodukcji niskich częstotliwości. Chociaż zawsze polecamy ustawienie głośnika w miejscu w którym uzyskuje się najlepszą jakość dźwięku, wiemy, że często może to być niepraktyczne. W realnym świecie, umieszczenie subwoofera prawie zawsze wiąże się z kompromisem pomiędzy jakością brzmienia, praktycznością i estetyką.
Aby stawić czoło temu dylematowi, systemy subwooferów JL Audio wykorzystują technologię zwaną: Digital Automatic Room Optimization w skrócie D.A.R.O.. System sam generuje serię tonów kalibracyjnych, mierzy pasmo przenoszenia w pozycji odsłuchowej i automatycznie konfiguruje 18-pasmowy korektor 1/6 oktawowy dla uzyskania płaskiego efektu końcowego. Korekcja skutecznie pozwala na uzyskanie: gładkiego, głębokiego i dobrze zbalansowanego najniższego basu przy swobodnej lokalizacji głośnika, co bez niej byłyby mniej niż idealne.
Aby wykonać tę dźwiękową magię, wystarczy tylko:
Nie będziesz potrzebował komputera, arkuszy kalkulacyjnych ani skomplikowanego sprzętu pomiarowego oraz nie będziesz musiał nawigować i manipulować skomplikowanymi interfejsami. D.A.R.O. jest doskonałym przykładem technologii w służbie człowieka.